Burmistrz Miasta i Gminy Szlichtyngowa informuje, że zostało zakończone zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Szlichtyngowa w 2023 r.”.
Przedmiotowe zadanie polegało na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest.
W wyniku realizacji przedmiotowego zadania z 14 nieruchomości na terenie Gminy usunięto łącznie 49,02 Mg wyrobów zawierających azbest.
Wykonawcą zadania była firma „7A” Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Władysław Bakinowski.
Wartość zadania wyniosła 35 227,88 złotych brutto.
Zadanie było realizowane w związku z przystąpieniem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze do realizacji w 2023 r. Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pod nazwą: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na lata 2019 –2023. Usuwanie wyrobów zawierających azbest było możliwe dzięki uzyskaniu zapewnienia Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze dnia 9 maja 2023 r. o zabezpieczeniu środków finansowych w wysokości gwarantującej wypłatę do 70% kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Gminę na realizację zadania. Pozostałe 30% kosztów jest finansowane ze środków budżetu Gminy.