Burmistrz Miasta i Gminy Szlichtyngowa informuje, że zostało zakończone zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Szlichtyngowa w 2022 r.”.

 

Przedmiotowe zadanie polegało na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest. 

W wyniku realizacji przedmiotowego zadania z 8 nieruchomości na terenie Gminy usunięto łącznie 11,9 Mg wyrobów zawierających azbest.

Wykonawcą zadania była firma REVOL Sp. z o.o. sp. k, ul. Senatorska 21/30-31, 93-192 Łódź. Wartość zadania wyniosła 9647,16 złotych brutto.

Zadanie było realizowane w związku z przystąpieniem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze do realizacji w 2022 r. Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pod nazwą: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na lata 2019 – 2023. Usuwanie wyrobów zawierających azbest było możliwe dzięki uzyskaniu zapewnienia Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze dnia 9 lutego 2022 r. o zabezpieczeniu środków finansowych w wysokości gwarantującej wypłatę do 70% kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Gminę na realizację zadania. Pozostałe 30% kosztów jest finansowane ze środków budżetu Gminy.