Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenia o ochronie danych) publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s1 informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szlichtyngowa (Rynek 1 67-407 Szlichtyngowa, telefon kontaktowy 65 549-23-27).
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail iodo@szlichtyngowa.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art.6 ust. 1 lit. c ww. Rozporządzenia.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego Rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Ponadto informujemy, że w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pani/Pan decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Spis Rolny 2020 - Instrukcja obsługi aplikacji do samospisu
- Szczegóły
Szanowni Rolnicy, przed przystąpieniem do Powszechnego Spisu Rolnego 2020 zachęcamy Was do zapoznania się z instrukcją obsługi aplikacji do samospisu. Instrukcję obsługi można pobrać klikając TUTAJ.
Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje o działaniu aplikacji.
Uruchomienie aplikacji Aplikacja formularza on-line do samospisu PSR pracuje w środowisku przeglądarki internetowej. Obsługiwane przeglądarki: Google Chrome, FireFox, Safari, Microsoft Edge 17+, Opera (zalecane jest korzystanie z aktualnie dystrybuowanych wersji).
Wymagania dla przeglądarki:
- akceptacja tzw. ciasteczek (cookies)
- włączenie obsługi JavaScript w przeglądarce internetowej (domyślnie przeglądarka ma już takie ustawienia)
Aplikację można uruchomić wchodząc na stronę informacyjną spisu rolnego: https://spisrolny.gov.pl .
Praca z aplikacją odbywa się w bezpiecznym połączeniu szyfrowanym przy użyciu protokołu TLS 1.2, wykorzystującego klucz szyfrujący o długości 128 bitów.
Zasady pracy z aplikacją
- Aby dokonać samospisu, należy zalogować się do aplikacji formularza on-line i udzielić odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania (zakres pytań jest dostosowywany w trakcie pracy z aplikacją w oparciu o informacje wprowadzane przez użytkownika).
- Samospisu może dokonać osoba, która jest użytkownikiem gospodarstwa rolnego.
- Informacje powinny być podane wg stanu na dzień 1 czerwca 2020 r.
- Aby uzyskać dostęp do aplikacji, należy podać numer PESEL oraz numer gospodarstwa rolnego z listu Prezesa GUS lub numer identyfikacyjny producenta w ewidencji Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Niezależnie do aplikacji można się zalogować poprzez krajowy węzeł identyfikacji elektronicznej login.gov.pl (węzeł krajowy).
- W przypadku zalogowania się poprzez węzeł krajowy, metoda ta zostaje na stałe przyporządkowana do użytkownika i nie będzie można jej zmienić podczas kolejnego logowania.
- Samospis powinien być przeprowadzony w ciągu 14 dni od pierwszego skutecznego zalogowania do aplikacji. W tym czasie użytkownik może logować się wielokrotnie, a stan danych jest za każdym razem zapamiętywany. Po upływie 14 dni, dane do logowania tracą ważność i spis zostanie dokończony przez rachmistrza.
- W trakcie pracy z aplikacją zapamiętywana jest ścieżka pytań, dzięki czemu użytkownik ma możliwość cofnięcia się do dowolnego działu i dowolnego pytania na 2 formularzu w celu korekty udzielonej odpowiedzi. Skutkiem zmiany danych uprzednio wprowadzonych może być modyfikacja dotychczasowej ścieżki spisu i wyświetlenie dodatkowych pytań lub działów tematycznych.
- Przejście do kolejnej strony formularza (działu tematycznego) możliwe jest tylko wówczas, gdy na aktualnej stronie wprowadzono wszystkie wymagane informacje i są one poprawne z punktu widzenia zastosowanych reguł kontroli danych.
- Jeśli na danej stronie (w dziale tematycznym) zidentyfikowano błędy o charakterze blokującym, to aplikacja wyświetli ich opis i wyłączy możliwość przejścia do kolejnej strony. Jeśli wyświetlone zostaną ostrzeżenia, aplikacja będzie wymagała jedynie weryfikacji i potwierdzenia poprawności danych.
- Jeśli w trakcie pracy z aplikacją użytkownik nie wykona żadnej operacji przez 30 minut, zostanie automatycznie wylogowany.