Szanowni Rolnicy, przed przystąpieniem do Powszechnego Spisu Rolnego 2020 zachęcamy Was do zapoznania się z instrukcją obsługi aplikacji do samospisu.  Instrukcję obsługi można pobrać klikając TUTAJ.

Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje o działaniu aplikacji.

Uruchomienie aplikacji Aplikacja formularza on-line do samospisu PSR pracuje w środowisku przeglądarki internetowej. Obsługiwane przeglądarki: Google Chrome, FireFox, Safari, Microsoft Edge 17+, Opera (zalecane jest korzystanie z aktualnie dystrybuowanych wersji).

Wymagania dla przeglądarki:

  • akceptacja tzw. ciasteczek (cookies)
  • włączenie obsługi JavaScript w przeglądarce internetowej (domyślnie przeglądarka ma już takie ustawienia)

Aplikację można uruchomić wchodząc na stronę informacyjną spisu rolnego: https://spisrolny.gov.pl .

Praca z aplikacją odbywa się w bezpiecznym połączeniu szyfrowanym przy użyciu protokołu TLS 1.2, wykorzystującego klucz szyfrujący o długości 128 bitów.

 

Zasady pracy z aplikacją

  • Aby dokonać samospisu, należy zalogować się do aplikacji formularza on-line i udzielić odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania (zakres pytań jest dostosowywany w trakcie pracy z aplikacją w oparciu o informacje wprowadzane przez użytkownika).
  • Samospisu może dokonać osoba, która jest użytkownikiem gospodarstwa rolnego.
  • Informacje powinny być podane wg stanu na dzień 1 czerwca 2020 r.
  • Aby uzyskać dostęp do aplikacji, należy podać numer PESEL oraz numer gospodarstwa rolnego z listu Prezesa GUS lub numer identyfikacyjny producenta w ewidencji Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Niezależnie do aplikacji można się zalogować poprzez krajowy węzeł identyfikacji elektronicznej login.gov.pl (węzeł krajowy).
  • W przypadku zalogowania się poprzez węzeł krajowy, metoda ta zostaje na stałe przyporządkowana do użytkownika i nie będzie można jej zmienić podczas kolejnego logowania.
  • Samospis powinien być przeprowadzony w ciągu 14 dni od pierwszego skutecznego zalogowania do aplikacji. W tym czasie użytkownik może logować się wielokrotnie, a stan danych jest za każdym razem zapamiętywany. Po upływie 14 dni, dane do logowania tracą ważność i spis zostanie dokończony przez rachmistrza.
  • W trakcie pracy z aplikacją zapamiętywana jest ścieżka pytań, dzięki czemu użytkownik ma możliwość cofnięcia się do dowolnego działu i dowolnego pytania na 2 formularzu w celu korekty udzielonej odpowiedzi. Skutkiem zmiany danych uprzednio wprowadzonych może być modyfikacja dotychczasowej ścieżki spisu i wyświetlenie dodatkowych pytań lub działów tematycznych.
  • Przejście do kolejnej strony formularza (działu tematycznego) możliwe jest tylko wówczas, gdy na aktualnej stronie wprowadzono wszystkie wymagane informacje i są one poprawne z punktu widzenia zastosowanych reguł kontroli danych.
  • Jeśli na danej stronie (w dziale tematycznym) zidentyfikowano błędy o charakterze blokującym, to aplikacja wyświetli ich opis i wyłączy możliwość przejścia do kolejnej strony. Jeśli wyświetlone zostaną ostrzeżenia, aplikacja będzie wymagała jedynie weryfikacji i potwierdzenia poprawności danych.
  • Jeśli w trakcie pracy z aplikacją użytkownik nie wykona żadnej operacji przez 30 minut, zostanie automatycznie wylogowany.

Od dnia 01 września 2020 r. obowiązki Kierownika Posterunku Policji w Szlichtyngowie pełni st. asp. Damian Lipowy.

W dniu wczorajszym Burmistrz Miasta i Gminy Szlichtyngowa spotkała się z kierownictwem Komendy  Powiatowej Policji we Wschowie – Komendantem Powiatowy Policji mł. insp. Markiem Halotą, Zastępcą Komendanta podkom. Sławomirem Wojtkowiakiem oraz nowym Kierownikiem Posterunku st. asp. Damianem Lipowym.

Podczas spotkania Burmistrz MiG oraz Komendant Policji podpisali umowę w sprawie przekazania Komendzie narkotestów, które wykorzystywane będą podczas pełnienia służby przez policjantów. Rozmawiano także o dalszej współpracy na temat zapewnienia bezpieczeństwa Mieszkańcom i kolejnych działaniach profilaktycznych.

Posterunek Policji w Szlichtyngowie

  1. Rynek 2,
  2. 67-407 Szlichtyngowa
    tel. 47 79 44 820, 47 79 44 821

Jednostka nadrzędna Komenda Powiatowa Policji we Wschowie
ul. Kazimierza Wielkiego 12
tel 47 79 43 811, 47 79 43 200

Dyżury posterunku, w dni robocze:

poniedziałek w godzinach: 10.00 - 14.00 dyżur kierownika PP Szlichtyngowa,

środa w godzinach: 16.00 - 17.00,

piątek w godzinach: 18.00 - 19.00

 

Dziś Burmistrz Miasta i Gminy Szlichtyngowa Jolanta Wielgus spotkała się z Wojewodą Lubuskim Panem Władysławem Dajczakiem odbywającym wizytę w Powiecie Wschowskim na zaproszenie Starosty Pana Andrzeja Bielawskiego.

Tematem rozmowy p. Burmistrz z p. Wojewodą oraz p. Starostą Wschowskim były kwestie związane z aplikowaniem o dofinansowanie z rządowego programu „Fundusz Dróg Samorządowych”, informacja na temat funkcjonowania Klubu Senior+ w Szlichtyngowej, przygotowanie placówek oświatowych i ich funkcjonowanie w obecnej sytuacji związanej z koronawirusem oraz problem szkód wyrządzanych w rolnictwie przez zwierzynę łowną.

Pan Wojewoda poinformował, że w naborach do Funduszu Dróg Samorządowych złożono 10 wniosków przez Powiat Wschowski i gminy z terenu Powiatu Wschowskiego, podkreślając to, że dotyczą one ważnych inwestycji lokalnych w zakresie remontów dróg.

BURMISTRZ MIASTA I GMINY SZLICHTYNGOWA

ul. Rynek 1, 67-407 Szlichtyngowa


 

Burmistrz Miasta i Gminy Szlichtyngowa Jolanta Wielgus informuje, że w dniu 9 września br. przekazano Wykonawcy plac budowy w związku z remontem ulicy Pułaskiego w Szlichtyngowej w ramach zadania: „Wykonanie dokumentacji projektowej i remont dróg gminnych ulicy Ogrodowej i Pułaskiego w miejscowości Szlichtyngowa w systemie zaprojektuj i wybuduj”.

Zgodnie z harmonogramem prac, w I etapie wykonany zostanie remont ul. Pułaskiego – zakres prac to wymiana sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz remont nawierzchni drogi i chodników. W związku z remontem konieczne jest wyłączenie ulicy Pułaskiego z ruchu na czas prowadzenia robót. Konieczne też będą czasowe wyłączenia dostawy wody. Planuje się wejście z robotami na plac budowy 21. września br. Mieszkańców ul. Pułaskiego prosimy o przestawienie pojazdów na czas robót i o cierpliwość, w związku z utrudnieniami związanymi z remontem. Wykonawcą prac remontowych jest firma BRUKPOL s.c. z siedzibą w Strzelcach Wielkich.

O kolejnych etapach realizacji ww. prac będziemy Państwa informować na bieżąco.

Na realizację tego zadania Gmina Szlichtyngowa otrzymała dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych w kwocie  1 332 368 zł.

Burmistrz Miasta i Gminy Szlichtyngowa informuje, że zostało zakończone zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Szlichtyngowa w 2020 r.”.

Przedmiotowe zadanie polegało na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest.

W wyniku realizacji przedmiotowego zadania z 42 nieruchomości na terenie Gminy usunięto łącznie 18 Mg wyrobów zawierających azbest.

Wykonawcą zadania była firma „7A” Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Władysław Bakinowski, Różana 11, 59-335 Obora. Wartość zadania wyniosła 12 164,26 złotych brutto.

Zadanie było realizowane w związku z przystąpieniem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze do realizacji w 2020 r. Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pod nazwą: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na lata 2019 –2023. Usuwanie wyrobów zawierających azbest było możliwe dzięki uzyskaniu zapewnienia przez Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze z dnia 3 marca 2020 r., znak: WEI-EI-410.3.2020, o zabezpieczeniu środków finansowych w wysokości gwarantującej wypłatę do 70% kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Gminę na realizację zadania. Pozostałe 30% kosztów zostanie sfinansowane ze środków budżetu Gminy.