Informujemy, że 14 lipca bieżącego roku weszły w życie przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2023 r., poz. 1350), które stanowią podstawę prawną do powołania Komisji Gminnej ds. szacowania szkód powstałych w wyniku suszy, w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.

  • Zgodnie z nowymi przepisami producent rolny będzie musiał obligatoryjnie złożyć wniosek o szacowanie szkód powstałych w wyniku suszy (tak jak to ma miejsce od 2020 r.) za pośrednictwem aplikacji – „Zgłoś szkodę rolniczą”.
  • Jeżeli rolnik:

- złoży wniosek o szacowanie szkód przez komisję i złoży wniosek w aplikacji – otrzyma protokół i kalkulację;

- nie złoży wniosku o oszacowanie szkód przez komisję i złoży wniosek w aplikacji – otrzyma protokół i kalkulację;

- złoży wniosek o szacowanie szkód przez komisję i nie złoży wniosku w aplikacji – nie otrzyma protokołu lub kalkulacji, a obieganie się o pomoc publiczną w rolnictwie będzie niemożliwe.

  • Zgodnie z rozporządzeniem, w przypadku gdy wysokość szkody ustalona w aplikacji będzie różnić się od wysokości szkód oszacowanych przez komisję, do obliczenia ostatecznej wysokości szkód będzie przyjmowana:

Uprzejmie informujemy, że od 1 sierpnia 2023r. do
31 sierpnia 2023r
. rolnicy mogą składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

Do wniosku należy dołączyć faktury VAT  stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie:

  • od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. - jako załączniki do wniosku

o zwrot podatku w ramach niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków przysługującego w 2023 r. w ilości 110 l/1 ha UR i 40 l/1 DJP bydła;

  • od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2023 r. - jako załączniki do wniosku o zwrot podatku w ramach limitu przysługującego w 2023 r. w ilości 40 l/1 DJP owiec, kóz i koni oraz 4 l/1 szt. świń.

Wnioski można składać osobiście w godz. od 730 do 1530 w Urzędzie Miasta i Gminy Szlichtyngowa lub za pośrednictwem operatora pocztowego. 

W II terminie składania wniosków (1-31 sierpnia 2023 r.) stawka zwrotu podatku wynosi:

Dziś w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze odbyło się uroczyste podpisanie umów z jednostkami samorządu terytorialnego o udzieleniu dotacji na realizację zadań sprzyjających rozwojowi infrastruktury i mobilności rowerowej na terenie województwa lubuskiego.

Burmistrz Miasta i Gminy Jolanta Wielgus wraz z główną księgową Heleną Romanowicz podpisały umowę dotacji na zadanie pn.: „Opracowanie projektu budowlanego w ramach zadania pn. Budowa ścieżki rowerowej po nieczynnej linii kolejowej w Gminie Szlichtyngowa” na kwotę  149.910,00 zł.

Spieszymy z dobrymi wiadomościami. Wczoraj ogłoszono wyniki kolejnego naboru w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na terenie kraju. Na liście dofinansowania znalazła się również Gmina Szlichtyngowa.

Złożyliśmy dwa wnioski i dwa zadania uzyskały dofinansowanie:

- Przyznano nam kwotę 580.220,05 zł na realizację zadania „Remont ulic w mieście Szlichtyngowa - św. Jana Pawła II, Wielkopolskiej, Dożynkowej, gen. W. Sikorskiego, Lubuskiej etap - I”,

- oraz kwotę 751.129,19 na zadanie „Remont ulic w mieście Szlichtyngowa - św. Jana Pawła II, Wielkopolskej, Dożynkowej, gen. W. Sikorskiego, Lubuskiej etap - II”,

W ramach przyznanych środków wyremontowane zostaną w I etapie ulice: św. Jana Pawła II, część ul. Dożynkowej do skrzyżowania z ul. Lubuską i ul. Wielkopolską, natomiast II etap przewiduje remont ul. Dożynkowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Lubuską do skrzyżowania z ul. Gagarina oraz ul. Gagarina i ul. Lubuską.